Стойности за 1 дял за:
20 септември 2018 г.
Професионален пенсионен фонд
Универсален пенсионен фонд
Доброволен пенсионен фонд
1.45876
1.52536
1.06143
Начало  >  Новини

Новини

Call center - 0700 14 250 Call center - 0700 14 250

Онлайн и без нотариус: над 3.5 млн. българи вече могат да сменят пенсионния си фонд сами

18.06.2018

Компанията за е-подписи Евротръст завърши интеграцията на системите си с първото пенсионно дружество в България, което дигитализира услугите си - „ПОД-Бъдеще“ АД

От 18 юни 2018 г. над 3.5 млн. осигурени лица в България имат възможността сами и изцяло онлайн да сменят пенсионния си фонд. Пилотната услуга се предоставя от „ПОД-Бъдеще“ АД и благодарение на стартиращата високотехнологична българска компания Евротръст Технолоджис АД.

Услугата вече е достъпна на сайта на „ПОД-Бъдеще“ АД. Интеграцията с революционното мобилно приложение Евротръст позволява генерираното заявление и договор да се подписват и изпращат към пенсионното дружество изцяло онлайн. Процедурата отнема само няколко минути. Чрез регистрация в мобилното приложение на Евротръст се генерира електронен подпис, който веднага може да се използва и в платформата на „ПОД-Бъдеще“ АД, а методът отговаря на всички юридически изисквания за електронно подписване на документи. За сравнение - досега смяната на пенсионен фонд винаги се е осъществявала чрез подписване на хартиено заявление в три екземпляра, като подписът задължително се полага в присъствието на нотариус.

За „ПОД-Бъдеще“ АД това е още една стъпка от стратегията за превръщането на пенсионното дружеството в първото дигитално в страната. През март 2017 г. „ПОД-Бъдеще“ АД пусна единственото засега в сектора мобилно приложение, чрез което над 200 000 нейни клиенти могат да проверяват по всяко време своите натрупани спестявания за втора пенсия и да следят дали работодателите им превеждат регулярно дължимите осигуровки.

През следващите месеци „ПОД-Бъдеще“ АД планира да разшири обхвата на предлаганите дигитални продукти. Клиентите на пенсионното дружество ще имат възможност да кореспондират с него и да получават пълно обслужване изцяло през неговото мобилно приложение (за Apple и Android).